تجربیات یک خبرنگار انتظامی و حوادث

مبینا آقاخانی
تجربیات یک خبرنگار انتظامی و حوادث

مبینا آقاخانی هستم
خبرنگار انتظامی و حوادث
دانشجوی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
عکس ها و نوشته هایم در اینجا بماند به یادگار...

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر، نزدیک ترین هتل پنج ستاره به حرم امام رضا(ع) که متعلق به بنیاد شهید است،تا پایان سال97 به بهره برداری می شود.


علی عباس کمری مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر در گفتگو با خبرنگار شهیدخبر گفت: برند هتل های کوثر به طور تخصصی در زمینه ساخت و تجهیز هتل های گروه کوثر فعال است که در حال حاضر دارای 5هتل چهار و سه ستاره در شهرهایی همچون تهران، رامسر و مشهد است، همچنین دو مجتمع فرهنگی تفریحی شاهد در  دهکده ایثار در قم و کردان کرج نیز فعال هستند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در برخی شهرهای دیگر مانند شیراز و اصفهان نیز از فضاهای موجود که دراختیار قسمت های دیگر بنیاد هستند، استفاده کنیم تا این امکان که خانواده های ایثارگر و شاهد در هر نقطه ای از کشور که سفر کردند از تخفیفات بهره مند شوند، فراهم شود.

کمری با اشاره به مهم ترین برنامه در سال 97 گفت: پروژه بزرگی که در حال حاضر در دست داریم ساخت نزدیک ترین هتل پنج ستاره به نام هتل امام رضا(ع) در مشهد مقدس است که به دلایل مالی نزدیک به هشت سال است که به طول انجامیده، اما به یاری خدا این پروژه تا اواخر سال 97 به بهره برداری خواهد رسید. تجهیز اتاق ها با برندهای مختلف و راه اندازی 12آسانسور و 4پله برقی هنوز جای کار دارد که راه اندازی آن به مبلغی بالغ بر 45میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه تعیین اولویت با معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران است، افزود: عمده فعالیت سازمان کوثر برای جامعه هدفمان، یعنی خانواده های شاهد و ایثارگر است. که این خانواده ها سالانه از طریق معاونت فرهنگی بنیاد شهید به سازمان کوثر معرفی می شوند و به صورت رایگان در اردوهای سطح کشور شرکت می کنند. همچنین تخفیفات ویژه 30تا50 درصد نیز برای خانواده هایی خارج از فهرست بنیاد شهید نیز فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر بااشاره به سیاست های بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه خدمت رسانی  ادامه داد:حجت الاسلام شهیدی همیشه بر این مسئله که باید تمام امکانات موجود در سازمان های فرهنگی، تفریحی، سیاحتی و اقتصادی بنیاد در خدمت خانواده شهدا مصرف شود، تاکید دارند، این یک هدف و برنامه عملیاتی است نه یک شعار و به طور جدی در حال انجام و پیگیری است.سازمان سیاحتی فرهنگی کوثر نیز در حد توان خود، به این برنامه عملیاتی جامعه عمل پوشانده است.

کمری گفت: این سازمان بیش از تعهداتی که بنیاد تعیین کرده، به فعالیت پرداخته است. به طور مثال در قانون 60میلیارد ریال اعتبار تعیین کرده بودند که ما  سطح اعتباری  را به 650 میلیارد ریال افزایش دادیم.یعنی بیشتر از سطح تعهدات به خانواده های عزیز شاهد و ایثارگر خدمت کرده ایم.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در سال 96 از خدمت این سازمان به طور رایگان استفاده کرده اند، تشریح کرد: نزدیک به 43هزار نفر در سراسر کشور در سال گذشته از هتل ها به صورت رایگان استفاده کرده اند که این تعداد نزدیک به 65 میلیارد ریال برای ما هزینه داشته است، هم چنین نزدیک به 12هزار نفر نیز از تخفیفات مجموعه بدون هماهنگی معاونت فرهنگی استفاده کرده اند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر  باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: در سال گذشته بسیاری از هتل ها ضرر کردند یا ورشکست شدند، که این سازمان بدون ضرر کردن به سود 10الی 15درصدی نیز دست یافت. اما برای تغییر این شرایط، قصد خروج از تک محصولی بودن(اجاره اتاق) را داریم و می خواهیم بخش هایی همچون  بومی گردی و  گردشگری خارجی را نیز فعال کنیم.

وی افزود: حوزه گردشگری دارای چند بخش است که شامل گردشگری زیارتی داخلی و خارجی، گردشگری سیاحتی-تفریحی و بومی گردی می شود.

کمری در پاسخ به این سوال که چرا بنیاد شهید در امور گردشگری فعالیت خواهد کرد گفت: هدف از انجام این فعالیت ها کسب سود نیست بلکه در این سازمان می خواهیم در کنار سفرهای زیارتی، به پرکردن اوقات فراغت این خانواده ها از طریق سفرهای تفریحی  در جهت افزایش روحیه، ایجاد نشاط حتی برای چند روز برای خانواده های شهدا وایثارگران بپردازیم که در این راستا آمادگی همکاری برای توسعه فعالیت ها با بانک ها و موسسات قرض الحسنه را داریم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر درباره تعداد افرادی که از ابتدای دوره مدیریت ریاست حجت الاسلام شهیدی از این مزایا استفاده کرده اند، گفت: از ابتدای سال 91 تا سال 96، 485/328نفر از خدمات هتل ها به صورت رایگان استفاده کرده اند که این خدمات بالغ بر 33میلیارد و 200  میلیون تومان برای سازمان هزینه داشته است. در واقع تاکنون بیش از نیمی از خانواده های شهدا و ایثارگران از خدمات سازمان شامل اقامت  رایگان در هتل های کوثر استفاده کرده اند، همچنین بقیه افراد نیز یا استفاده کرده اند یا می توانستند استفاده کنند.

وی با اشاره به جامعه هدف سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر گفت: جامعه هدف  را والدین، همسر و فرزندان شهدا، جانبازان بالای 25 و 70درصد با خانواده و آزادگان تشکیل می دهند که تعداد جانبازان و فرزندان شهدا بیشتر از بقیه هستند.

کمری با اشاره به فعالیت های این سازمان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال زایی، تشریح کرد: هرچند این سازمان در راستای ایجاد اشتغال وظیفه ای ندارد اما با توجه به اینکه یکی از معضلات اساسی کشور بحث بیکاری است، خود را موظف می دانیم در کنار برنامه های دیگر سازمان، با توسعه فعالیت ها به ایجاد اشتغال برای جامعه هدف نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم در کنار توسعه بوم گردی و گردشگری، حتما اشتغال زایی نیز صورت می گیرد. همچنین در پروژه هتل امام رضا (ع) نیز سعی در به کارگیری جوانان جویای کار خانواده ایثارگری را داریم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر درباره حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی  افزود: در  گروه هتل های کوثر تمامی موارد مصرفی ما تولید داخلی هستندکه در این راستا  با شرکت های داخلی قرارداد هایی امضا شده که سالیانه مواد غذایی مصرفی هتل ها را تامین کنند. همچنین درباره تجهیز کردن هتل ها نیز نهایت سعی خود را کردیم که از تولیدات داخلی استفاده کنیم همچتین می توانیم برای معرفی محصولات تولید داخلی در هتل ها نیز از شرکت های داخلی حمایت کنیم.

وی گفت: در بحث هتلداری، آموزش تخصصی همراه با خلاقیت و نوآوری نیاز است که تلاش کردیم از نیروهای جوان و متخصص در این زمینه استفاده کنیم و آموزش های لازم را به آنان بدهیم.

کمری در پایان گفت: در سازمان با توجه به نیاز و زمان بندی برنامه ریزی می کنیم همچنین تلاش می کنیم ضمن برنامه ریزی برای آینده، زمان حال را هم از دست ندهیم و بتوانیم خدمات را به روز به خانواده ایثارگری ارائه دهیم.

به گزارش شهیدخبر، سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر یکی از سازمان های وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران اس که از لحاظ مالی کاملا مستقل است. این مجموعه به عنوان سازمان مجتمع های فرهنگی کوثر با برند تجاری گروه های هتل های کوثر در زمینه فرهنگی و سیاحتی فعالیت می کند.

این سازمان فرهنگی از سال72 تاسیس شده و مبنای کار حفظ و نگهداری و مرمت مجموعه های گردشگری است که در اختیار بنیاد شهید قرار دارند. در کنار این مجموعه فرهنگی، آژانس مسافرتی  شاهدان کوثر در زمینه  تهیه بلیط برای زیارت امکان متبرکه و تفریحی برای خانواده های شاهد و ایثارگر و عموم مردم از سه راه زمینی، هوایی و دریایی فعالیت می کند. علاوه بر این چاپخانه کوثر نیز در زمینه چاپ و نشر مجلات داخلی بنیاد و کتاب هایی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعال است.

مبینا آقاخانی
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۲
مبینا اقاخانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی