تجربیات یک خبرنگار انتظامی و حوادث

مبینا آقاخانی
تجربیات یک خبرنگار انتظامی و حوادث

مبینا آقاخانی هستم
خبرنگار انتظامی و حوادث
دانشجوی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
عکس ها و نوشته هایم در اینجا بماند به یادگار...


علی اکبری: فرصت مدیریت به جوانان شاهد داده می شود/ سهامداران امیدوار باشندمدیر عامل موسسه اندوخته شاهد درباره ایجاد اشتغال در جامعه ایثارگری گفت: در حال حاضر چند پروژه بزرگ در دست داریم که برای انجامشان نیاز به نیروهای متعهد و متخصص داریم که اولویت استفاده از فرزندان شهدا است.
  

اشاره: مؤسسه اندوخته شاهد در جهت کمک به تأمین معیشت و رفاه اجتماعی فرزندان محترم شهدای عزیز تأسیس گردیده و به نمایندگی از فرزندان و همسران محترم شهداء سهامدار عمده شرکت شاهد می باشد که یکی از شرکت های اصلی سرمایه پذیر مؤسسه محسوب می شود. شرکت شاهد یک مجموعه سرمایه گذاری است که دارای پنج هلدینگ بازرگانی، انرژی، عمران و مسکن، کشاورزی و حضور در بازار سرمایه می باشد که در مجموع با هجده شرکت تابعه مشغول فعالیت می باشد. شرکت شاهد در سال 1363 با سرمایه اولیه ای که حضرت امام خمینی «ره» بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مبلغ ده میلیون تومان اهداء فرمودند، تأسیس شد و عمده سهامداران این مجموعه همسران و فرزندان گرانقدر شهدای عزیز می باشند. حال پس از سی و چهار سال از فعالیت این مجموعه، مصاحبه ای با جعفر علی اکبری مدیرعامل مؤسسه اندوخته شاهد ترتیب دادیم تا از چگونگی فعالیت های آن مطلع شویم. آنچه که در ادامه می خوانید، ماحصل گفتگوی ما با ایشان است.

جعفر علی اکبری مدیرعامل مؤسسه اندوخته شاهد در گفتگو با خبرنگار شهید خبر درباره فعالیت های این مؤسسه گفت: مؤسسه اندوخته شاهد به وکالت از همسران و فرزندان شهداء حدود 71 درصد سهام شرکت شاهد را دارا می باشد و غیر از شرکت شاهد در سایر شرکت های بورسی نیز دارای سبد سهام می باشد. شرکت شاهد یکی از شرکت های بورسی دارای سهامی عام بوده و غیر از خانواده های محترم شهداء، 29 درصد باقی مانده سهام، متعلق به سهامداران آزاد است.

علی اکبری درباره رویکردها و محور فعالیت های مؤسسه و شرکت شاهد در سال 97 گفت: از جمله مهمترین محورهای عملکردی مؤسسه و شرکت شاهد در سال 97، توجه ویزه به صادرات، حضور در بازارهای منطقه ای، کاهش هزینه ها، اصلاح ساختار سازمانی، ادغام برخی از شرکت های زیان ده، توجه ویژه به پروژه های مهم در دست اجرا و استفاده از نیروهای جوان متخصص می باشد . 
وی درباره عملکرد این مجموعه در راستای حمایت از کالای ایرانی گفت: این موسسه اقداماتی را در راستای فرمایشات رهبر انقلاب در جهت حمایت از تولیدملی و کالای ایرانی انجام داده است. از جمله این اقدامات می توان به تهیه اقلام مصرفی شرکت های زیر مجموعه از کالاهای ایرانی و تولید قطعات مورد نیاز در داخل کشور تا حد امکان اشاره کرد که گزارش عملکرد شرکت ها در این راستا هر شش ماه یک بار بررسی می شود.

 

علی اکبری با اشاره به صادرات محور بودن شرکت های تولیدی زیرمجموعه موسسه اندوخته شاهد گفت: بازاریابی در منطفه آسیای میانه و صادرات محصولات تولیدی به کشورهای این منطقه از جمله اقداماتی است که در راستای صادرات محصولات شرکت های زیرمجموعه و سایر شرکت ها در حال پیگیری می باشد.

مدیر عامل موسسه اندوخته شاهد درباره ایجاد اشتغال در جامعه ایثارگری افزود: در حال حاضر، توسعه کمی در دستور کار برنامه های موسسه نیست. اما قصد افزایش فعالیت ها از لحاظ کیفی از طریق اصلاح ساختاری شرکت ها را داریم. در حال حاضر نیز چند پروژه بزرگ در دست داریم که برای انجامشان نیاز به نیروهای متعهد و متخصص داریم که اولویت استفاده از فرزندان شهدا است.

وی ادامه داد: به همین منظور جوان گرایی و استفاده از نیروی جوان را در دستور کار داریم که برای آن از نیروی جوان و متخصص فرزندان شهدا بهره خواهیم برد.

علی اکبری با اشاره به سخنان حجت الاسلام شهیدی گفت: در راستای فرمایشات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره «چابک سازی شرکت ها»، باتوجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، سعی در ادغام شرکت های زیان ده، اصلاح ساختاری شرکت ها وکاهش نیروی مازاد داریم که به رفع مشکلات کمک خواهد کرد.

مدیر عامل موسسه اندوخته شاهد افزود: مجموعه شاهد دارای 5هلدینگ و 18شرکت در  استان های تهران، خراسان، مازنداران و خوزستان است. همچنین شرکت ذخیره شاهد که یکی از شرکت های زیرمجموعه مؤسسه می باشد در همه استان ها دارای نمایندگی می باشد که با سهمداران ارتباط مستقیم دارند و اطلاع رسانی مستمر صورت می گیرد.

علی اکبری با اشاره به مهم ترین شرکت های مجموعه گفت: شرکت های هرمز انرژی، سعدی، عمران و توسعه، فراوری و توسعه ابنیه و بازرگانی از جمله مهم ترین شرکت های زیرمجموعه شاهد هستند.

علی اکبری: فرصت مدیریت به جوانان شاهد داده می شود/ سهامداران امیدوار باشند

وی درباره تعداد کارکنان این مجموعه گفت:حدود 420 نفر به صورت مستقیم دراین مجموعه فعالیت می کنند که در بخش مدیریتی حدود 50 درصد و در بخش پرسنلی حدود 30درصد کارمندان را فرزندان شهدا و ا یثارگران تشکیل می دهند. ضمناً تعداد کثیری نیز به صورت غیرمستقیم با انعقاد قراردادهای کاری و پروژه و پیمانکاری با شرکت ها و واحدهای تابعه در حال همکاری می باشند. 

مدیر عامل موسسه اندوخته شاهد گفت: درست است که با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم و علی رغم تلاش های صورت گرفته هنوز با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم اما چندین پروژه مهم و بزرگ داریم که این پروژه ها در آینده می توانند درآمد پایداری برای مجموعه و سهامداران داشته باشند.

علی اکبری درباره نحوه آگاهی سهامداران از فعالیت های مجموعه افزود: از آنجایی که شرکت شاهد بورسی می باشد تمامی فعالیت ها و صورت حساب ها و تراز مالی به طور دقیق و شفاف در کدال بورس منعکس می باشد و سهامداران با مراجعه به کدال به این اطلاعات دسترسی دارند. همچنین از طریق شرکت ذخیره شاهد که مجموعه کارگزاری مؤسسه می باشد، به صورت منظم و مستمر به سهامداران اطلاع رسانی می شود و از طریق سایت و پورتال شرکت، تلفن گویا و مراجعه حضوری سهامداران از وضعیت سهام، سود و سایر موارد مطلع می شوند. علاوه بر آن شرکت ذخیره شاهد کار نگهداری اطلاعات سهام، پرداخت سود سهام، خرید و فروش سهام برای اعضاء و ارتباط مستمر را با سهامداران بر عهده دارد. همچنین مجامعی که هر سال در مهر ماه با حضور سهامداران برگزار می شود، گزارش عملکرد مجموعه توسط مدیران به اطلاع سهامداران می رسد. 

مدیرعامل مؤسسه اندوخته شاهد در پایان با اشاره به فرزندان شهدای جدید از جمله فرزندان شهدای مدافعان حرم، گفت مکاتباتی با بنیادشهید و امور ایثارگران صورت گرفته تا این عزیزان نیز به سهامداران مؤسسه اضافه شوند و مبالغی نیز به عنوان سهام هدیه به آنان تعلق گیرد. 

 مبینا آقاخانی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۲
مبینا اقاخانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی