تجربیات یک خبرنگار انتظامی و حوادث

مبینا آقاخانی
تجربیات یک خبرنگار انتظامی و حوادث

مبینا آقاخانی هستم
خبرنگار انتظامی و حوادث
دانشجوی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی
عکس ها و نوشته هایم در اینجا بماند به یادگار...

تاثیر مدرک گرایی بر ازدواج دانشجویی

يكشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸ ب.ظ

 

محمدعلی الستی جامعه شناس ارتباطات و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: در گذشته مادران پسران، عروس آینده خود را از بین دختران فامیل یا در دیگر جمع‌های زنانه انتخاب می‌کردند، اما این روش دیگر وجود ندارد و خود دختر و پسر یکدیگر را برای ازدواج انتخاب می‌کنند.

وی افزود: پس بالاخره یک جایی دختر و پسر باید یکدیگر را ملاقات کنند؛ این آشنایی می‌تواند در دانشگاه یا محل کار اتفاق  افتد.

الستی درباره آشنایی افراد در دانشگاه اظهار کرد: افرادی که در یک رشته تحصیل می‌کنند، با احوالات یکدگیر راحت‌تر آشنایی پیدا کرده و خلق و خوی نزدیک تری با یکدیگر دارند. همچنین در آینده شرایط را بهتر درک می‌کنند.

این استاد دانشگاه گفت: در ازدواج باید دید چه تفکری قالب است. وقتی می‌خواهیم ازدواج کنیم و نظام مقدس خانواده را ایجاد کنیم این مسئله که از چیز‌های کوچک زندگی بسازی؛ بسیار خوب است و باعث می‌شود طرفین قدر زندگی خود را بیشتر بدانند.

وی افزود: ازدواج دانشجویی می‌تواند ایده آل باشد در صورتی که دختر و پسر تصمیم بگیرند با یکدیگر زندگی بسازند.

الستی گفت: در حال حاضر، نگاه به دانشگاه نسبت به گذشته متفاوت شده است به این معنا که افراد بدون علاقه و هدف وارد دانشگاه می‌شوند تا فقط مدرک بگیرند و بر حسب اتفاق با فردی دیگر بر اساس جذابیت‌های جنسی آشنا می‌شوند و تصمیم بر ازدواج می‌گیرند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: این ازدواج‌ها بر پایه هوس است و دو طرف حوصله ساختن یک زندگی مشترک ندارند و فقط می‌خواهند با فردی زندگی کنند که وضعیت مالی مناسب تری دارد؛ بنابراین با این تفکر که یک شبه بتوان راه صدساله رفت، شکست خواهند خورد.

وی اظهار کرد: در این نوع ازدواج ها، ازدواج هم رشته ای‌ها سم است؛ زیرا این افراد بر اساس علاقه و نوع استعداد رشته خود را انتخاب نکرده اند؛ پس تمایلاتی شبیه به یکدیگر هم ندارند.

الستی افزود: ازدواج دانشجویی برای افرادی مناسب است که رشته تحصیلی خود را بر اساس علاقه انتخاب کرده اند و با انتخاب‌های درست، قصد ساختن زندگی خود را قدم به قدم دارند.

وی در پایان گفت: در مجموع ازدواج دانشجویی برای دو گروه خوب است. گروه اول افرادی که با علاقه و بر اساس استعداد‌ها رشته تحصیلی خود در دانشگاه را انتخاب کرده اند. دسته دوم افرادی که ازدواج را با تمام سختی هایش می‌خواهند تا پله پله خوشبختی را بسازند و تصمیم‌های منطقی بگیرند.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۶
مبینا اقاخانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی